Novi pristupi učenju i podučavanju za održivi razvoj

Novi pristupi učenju i podučavanju za održivi razvoj

U razdoblju od 17. rujna do 17. listopada 2019. godine u Udruzi SMART održano je šest edukacija u okviru Akademije o obrazovanju za održivi razvoj naziva „Novi pristupi učenju i podučavanju za održivi razvoj“. Akademija je bila namijenjena predstavnicama organizacija civilnoga društva neposredno uključenima u provedbu projekta „Nova pravila igre“ te predstavnicima drugih lokalnih organizacija civilnoga društva, a njen cilj je bio osnaživanje kapaciteta organizacija za podučavanje djece i mladih za djelovanje u skladu s načelima održivog razvoja. Obuhvatila je sljedeća tematska područja: učenje i podučavanje za održivi razvoj, design thinking, dizajn modernih društvenih igara, društvene inovacije, gejmifikacija i E-učenje.

Cjelodnevnu radionicu pod nazivom „Učenje i podučavanje za održivi razvoj“ 17. rujna 2019. vodila je izv. prof. dr. sc. Nena Rončević (Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Rijeci). Kroz radionicu su se sudionici i sudionice upoznali s temeljnim pojmovima obrazovanja za održivi razvoj te imali priliku dizajnirati obrazovne aktivnosti iz područja obrazovanja za održivi razvoj i cjeloživotnog učenja koje će provesti u lokalnoj zajednici. Pritom se posebna pažnja pridala kvalitetnoj razradi ciljeva, ishoda i metoda vrednovanja aktivnosti.

Tri radionice o alatima i metodama za upravljanje idejama i inovacijama održali su Snježana Šlabek i Emir Džanić (Cambridge Innovative System Solutions, Ltd.). Na dvodnevnoj radionici „Design thinking“ 25. i 26. rujna 2019. sudionici i sudionice su se detaljno upoznali s koracima istoimene tehnike te imali priliku vježbati njeno korištenje na primjerima programa za svoje korisnike. Radionica „Gejmifikacija“ 15. i 16. listopada 2019. bila je usmjerena upoznavanju s mehanizmima, dizajnom i strategijama razvoja gejmificiranih sustava i uporabi različitih alata za gejmifkaciju aktivnosti i progama. Na kraju, radionica „E-učenje“ 17. listopada upoznala je sudionice i sudionike s osnovnim načelima digitalnog učenja, digitalnim kanalima, načinima izrade e-lekcija, osnovama instrukcijskog dizajna za izradu e-tečaja i korisnim izvorima online učenja. Sve radionice pružale su priliku za isprobavanje i vježbu raznih tehnika, mehanizama i alata na aktivnostima, programima ili sustavima prema potrebama pojedine organizacije.

Radionicu „Dizajn modernih društvenih igara“ održao je 1. listopada 2019. Sandro Blasich (Czech Games Edition). Osim što je radionica omogućila upoznavanje s osnovama dizajna modernih društvenih igara i glavnim koracima i izazovima u njihovu dizajnu i produkciji, u fokusu su bile i mogućnosti primjene povezanih načela i mehanizama u radu s djecom i mladima.

Radionica „Društvene inovacije“ održana je 10. listopada 2019., a vodio ju je Teo Petričević (ACT Grupa). Radionica je približila pojam društvenih inovacija za društvene promjene i model društvenog inoviranja. Radom na primjerima sudionici i sudionice su imali priliku poniknuti u razumijevanje problema, razvoj mogućih rješenja te planiranje razvoja i implementacije društvenih inovacija.

Akademija je održana u sklopu projekta "Nova pravila igre" kojeg provodimo s partnerima: Udruga SMART, Centar za kulturu dijaloga, Društvo „Naša djeca“ grada Gospića, Gradska knjižnica Rijeka, Srednja škola Ambroza Haračića, Osnovna škola Nikola Tesla i Grad Rijeka. Sredstva su osigurana u okviru Švicarsko-hrvatskog programa suradnje kroz natječaj Osnaživanje doprinosa organizacija civilnog društva obrazovanju za održivi razvoj za unaprjeđenje ekonomske i socijalne kohezije, a projekt sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.