Trendovi u digitalnom obrazovanju

O AKTIVNOSTI

Potaknuti promjenama u obrazovanju tijekom pandemije COVID-19, okrenule smo se digitalnom obrazovanju i zajedno s partnerima pristupile odgovaranju na potrebu za različitim pedagoškim pristupima u digitalnoj eri i trenutnom odgovoru na pitanja u promjeni obrazovne paradigme, s fokusom na razvoj tzv. „mekih“ vještina.

 

302331978_2158236007680606_7654652991096859568_n

Metodičke smjernice za rad u digitalnom okruženju

Frustrirani ste manjkom mogućnosti za brz i jednostavan prijelaz na online? Čini vam se da vam je dostupno i previše informacija o različitim pristupima, aplikacijama i alatima? Zanimaju vas sličnosti i razlike između klasičnog obrazovanja, sinkronog i asinkronog e-učenja?

Priručnik za edukatore i edukatorice sadrži teorijski okvir s praktičnim strategijama i alatima za pomoć edukatorima i edukatoricama u upravljanju obrazovnim procesima u digitalnom okruženju.

Priručnik sadrži uvodno poglavlje i pojmovnik te pokriva 13 tema kroz poglavlja:

  1. Razvojni mentalni sklop;
  2. Dizajn tečaja;
  3. Priprema lekcija/sesija;
  4. Odgovornost za učenje i vrednovanje u obrazovanju;
  5. Izrada materijala za samostalno učenje;
  6. Upravljanje grupnom dinamikom;
  7. Motivacijske tehnike;
  8. Upravljanje pažnjom i energijom u grupi;
  9. Facilitiranje online rasprava;
  10. Verbalna i neverbalna komunikacija u online okruženju;
  11. Kinestetičke aktivnosti u e-učenju;
  12. Učinkovito upravljanje vremenom;
  13. Davanje i primanje povratnih informacija.

Većina poglavlja je izravno usmjerena na relevantne meke vještine: upravljanje vremenom, davanje i primanje povratne informacije, komunikacija i vodstvo (upravljanje dinamikom grupe, motiviranje sudionika i sudionica, upravljanje pažnjom i energijom grupe, facilitiranje rasprava, verbalna i neverbalna komunikacija i dr.). Ostala poglavlja su više usmjerena na ključne korake u procesu učenja i poučavanja (planiranje tečaja i lekcija, izrada materijala za učenje i sl.), ali se pritom bave drugim važnim mekim vještinama: fleksibilnošću, kreativnim i kritičkim promišljanjem, vještinama rješavanja problema i rješavanja sukoba, aktivnim slušanjem, neverbalnom komunikacijom i drugima.

302004890_2158236197680587_7836269260972369311_n

Digitalni alati u obrazovanju - usporedba i preporuke za edukatore i edukatorice

Publikacija „Digitalni alati u obrazovanju: usporedba popularnih platformi i preporuke za edukatore i edukatorice“ predstavlja kompilaciju analiza često korištenih digitalnih alata i njihovu primjenu u obrazovnom kontekstu. Pregledima i preporukama želi se inspirirati edukatore i edukatorice na inovativno korištenje popularnih alata čiji se potencijal ne iskorištava dovoljno u obrazovanju. Alati mogu služiti za obogaćivanje procesa učenja i poučavanja, za olakšavanje upravljanja samim procesom te lakšu komunikaciju unutar tima. 

Publikacija je rezultat istraživanja karakteristika popularnih platformi i mogućnosti njihove primjene u kontekstu neformalnog, ali i formalnog obrazovanja:

  •  Instagram (korištenje društvenih mreža u obrazovanju),
  •  Google Drive (pohrana podataka),
  •  Trello (menadžment tima),
  •  Zoom (komunikacija putem video alata),
  •  Kahoot (igrifikacija procesa učenja i testiranja znanja),
  •  Mural (korištenje vizualnih prikaza).  

302004969_2158236087680598_6564130601969886595_n

Priručnik za edukatore i edukatorice u digitalnom okruženju

Osjećate li se preplavljeno idejama koje ne daju željeni učinak? Želite poboljšati svoje digitalne vještine i podići kvalitetu svoje online nastave? Želite “začiniti” svoj online trening?

Priručnik za edukatore i edukatorice u digitalnom okruženju  sadrži čak 50 različitih zanimljivih i jednostavnih aktivnosti. Možete ih koristiti tijekom svog online treninga kako biste stvorili prostor za fizički, društveni, emocionalni i kognitivni razvoj sudionika i sudionica. U nastavku možete pronaći: aktivnosti zagrijavanja, igre, pitanja i tehnike za poticanje rasprava, davanje i primanje povratnih informacija, petominutno zagrijavanje, grounding meditacije…

Zbog lakšeg korištenja, sve vježbe slijede istu strukturu. Prvo su navedene opće informacije kao što su broj sudionika i sudionica, cilj vježbe, trajanje aktivnosti, materijali i potrebni alati. Zatim se opisuje tijek vježbe korak po korak te predstavljaju savjeti i prijedlozi kako vježbu izvoditi na različite načine.

 

Transnacionalni konzorcij projekta TRENDSS sastoji se od 6 partnerskih organizacija iz Mađarske (Yes You Can Training & Coaching Kft.), Poljske (Fundacja Culture Shock), Grčke (Helix – Social Innovation Hub), Hrvatske, Rumunjske (NEA) i Gruzije (Non formal education youth centre Sunny House). Više o projektu možete pronaći na trendss.eu. Projekt je financiran u sklopu Erasmus+ programa.