Trendovi u digitalnom obrazovanju
O AKTIVNOSTI
Potaknuti promjenama u obrazovanju tijekom pandemije COVID-19, okrenule smo se digitalnom obrazovanju i zajedno s partnerima pristupile odgovaranju na potrebu za različitim pedagoškim pristupima u digitalnoj eri i trenutnom odgovoru na pitanja u promjeni obrazovne paradigme, s fokusom na razvoj tzv. „mekih“ vještina.
Metodičke smjernice za rad u digitalnom okruženju
Frustrirani ste manjkom mogućnosti za brz i jednostavan prijelaz na online? Čini vam se da vam je dostupno i previše informacija o različitim pristupima, aplikacijama i alatima? Zanimaju vas sličnosti i razlike između klasičnog obrazovanja, sinkronog i asinkronog e-učenja?
Priručnik za edukatore i edukatorice sadrži teorijski okvir s praktičnim strategijama i alatima za pomoć edukatorima i edukatoricama u upravljanju obrazovnim procesima u digitalnom okruženju.
Priručnik sadrži uvodno poglavlje i pojmovnik te pokriva 13 tema kroz poglavlja:
- Razvojni mentalni sklop;
- Dizajn tečaja;
- Priprema lekcija/sesija;
- Odgovornost za učenje i vrednovanje u obrazovanju;
- Izrada materijala za samostalno učenje;
- Upravljanje grupnom dinamikom;
- Motivacijske tehnike;
- Upravljanje pažnjom i energijom u grupi;
- Facilitiranje online rasprava;
- Verbalna i neverbalna komunikacija u online okruženju;
- Kinestetičke aktivnosti u e-učenju;
- Učinkovito upravljanje vremenom;
- Davanje i primanje povratnih informacija.
Većina poglavlja je izravno usmjerena na relevantne meke vještine: upravljanje vremenom, davanje i primanje povratne informacije, komunikacija i vodstvo (upravljanje dinamikom grupe, motiviranje sudionika i sudionica, upravljanje pažnjom i energijom grupe, facilitiranje rasprava, verbalna i neverbalna komunikacija i dr.). Ostala poglavlja su više usmjerena na ključne korake u procesu učenja i poučavanja (planiranje tečaja i lekcija, izrada materijala za učenje i sl.), ali se pritom bave drugim važnim mekim vještinama: fleksibilnošću, kreativnim i kritičkim promišljanjem, vještinama rješavanja problema i rješavanja sukoba, aktivnim slušanjem, neverbalnom komunikacijom i drugima.
Digitalni alati u obrazovanju - usporedba i preporuke za edukatore i edukatorice
Publikacija „Digitalni alati u obrazovanju: usporedba popularnih platformi i preporuke za edukatore i edukatorice“ predstavlja kompilaciju analiza često korištenih digitalnih alata i njihovu primjenu u obrazovnom kontekstu. Pregledima i preporukama želi se inspirirati edukatore i edukatorice na inovativno korištenje popularnih alata čiji se potencijal ne iskorištava dovoljno u obrazovanju. Alati mogu služiti za obogaćivanje procesa učenja i poučavanja, za olakšavanje upravljanja samim procesom te lakšu komunikaciju unutar tima.
Publikacija je rezultat istraživanja karakteristika popularnih platformi i mogućnosti njihove primjene u kontekstu neformalnog, ali i formalnog obrazovanja:
- Instagram (korištenje društvenih mreža u obrazovanju),
- Google Drive (pohrana podataka),
- Trello (menadžment tima),
- Zoom (komunikacija putem video alata),
- Kahoot (igrifikacija procesa učenja i testiranja znanja),
- Mural (korištenje vizualnih prikaza).
Priručnik za edukatore i edukatorice u digitalnom okruženju
Osjećate li se preplavljeno idejama koje ne daju željeni učinak? Želite poboljšati svoje digitalne vještine i podići kvalitetu svoje online nastave? Želite “začiniti” svoj online trening?
Priručnik za edukatore i edukatorice u digitalnom okruženju sadrži čak 50 različitih zanimljivih i jednostavnih aktivnosti. Možete ih koristiti tijekom svog online treninga kako biste stvorili prostor za fizički, društveni, emocionalni i kognitivni razvoj sudionika i sudionica. U nastavku možete pronaći: aktivnosti zagrijavanja, igre, pitanja i tehnike za poticanje rasprava, davanje i primanje povratnih informacija, petominutno zagrijavanje, grounding meditacije…
Zbog lakšeg korištenja, sve vježbe slijede istu strukturu. Prvo su navedene opće informacije kao što su broj sudionika i sudionica, cilj vježbe, trajanje aktivnosti, materijali i potrebni alati. Zatim se opisuje tijek vježbe korak po korak te predstavljaju savjeti i prijedlozi kako vježbu izvoditi na različite načine.
Transnacionalni konzorcij projekta TRENDSS sastoji se od 6 partnerskih organizacija iz Mađarske (Yes You Can Training & Coaching Kft.), Poljske (Fundacja Culture Shock), Grčke (Helix – Social Innovation Hub), Hrvatske, Rumunjske (NEA) i Gruzije (Non formal education youth centre Sunny House). Više o projektu možete pronaći na trendss.eu. Projekt je financiran u sklopu Erasmus+ programa.